Thursday, October 28, 2010

Satu Permulaan

Nilah permulaan saya dalam penulisan blog... Blog yang akan berkisar tentang kehidupan saya n En saya dalam melaui kehidupan... So, far... kitorang dapat meng'handle' rumahtangga kitorang... Gaduh... tulah perkara paling best dalam kehidupan kitorang... hahaha... like it very much... sakit2 hati... pastu baik semula...

Kitorang kahwin masa saya umo 24 n En saya umo 26 thn... masa tgh tulis ni umo saya 29 (muda lg kot)... Masa kawin tu saya still study in bachelor degree... tp my En. dah keje masa tu... So... We all PJJ* la... Sampailah habis wat degree tu... saya sambung plak master degree (wajib oleh kementerian)... PJJ lg... After that... abis je Master... kenela posting kat Perak ni... PJJ lg... Sampilah 1 Dec 2010... My En Hubby dpt la keje kat Perak... Kawin 27 Mac 2005... So, total PJJ kitorang plus minus 5 thn la kan...


Gambar Kahwin Kitorang (27 Mac 2005)


Anak... Nur Ain... Zuriat...
Apa yang dinantikan oleh setiap org yang berkahwin... tp Allah itu maha mengetahui akan segalanya... Rezeki utk kitorang memiliki cahaya mata belum tiba... walaupun macam2 perkara dah dibuat... berurut... hosp kerajaan... 2 thn buat rawatan... Doc kata... 'u n ur husband ok... x der apa-apa masalah... so lps ni kita cek darah... bla2..." pastu macam2 ubat dah mkn... termasukla Biodex... yang ya ampun mahalnya... masih belum ada gak rezeki...

Apa yang kita 2 orang buat...
bagi mengisi kekosongan hidup... my En hubby penuh dengan xtiviti amal ibadahnya... si Pn isteri ni plak... agak degil ckit... tp syukurlah dpt suami mcm En Hubby ni... Alhamdulillah... Bimbingannya dlm beribadah sgt kuat...

Lagi kita 2 orang buat...
Berjalan-jalan... pantang En Hubby cuti sabtu ahad... Confirm... x duduk rumah... berjalan ke sana sini... nanti saya akan masukkan semua tempat2 yang kita 2 orang pegi... Suka cari makan... Cari pasal... x dok eh...

Okla... Nanti saya masukkan cerita kita 2 orang lagi...

*PJJ - Perkahwinan Jarak Jauh

No comments: