Saturday, January 22, 2011

.:Berhenti Berfikir, Bukan Berhenti Berdoa:.

Semalam saya membelek-belek entry dalam blog saya yang jumlahnya sangatlah ciput ini, pastu barulah saya perasan post saya sekarang semuanya tentang tempat-tempat yang kitorang pergi, kedai makan yang kitorang terjah, tentang aktiviti yang kitorang buat... Tak der pun post tentang rawatan untuk mendapatkan babykan... yang mana asal pembinaan blog saya ni bertujuan berkongsi masalah saya tentang mendapatkan zuriat...

Buat masa ni saya akan berhenti seketika membuat post yang berkaitan dengan zuriat, kitorang tak nak berfikir tentang masalah ni untuk masa ini, tapi tak bererti kami sudah berhenti berharap atau berputus asa... Cuma nak berehat seketika, lagi pun rawatan seterusnya akan di jalankan bulan April nanti... Tapi, kami akan terus berdoa semoga Allah memberikan jalan mudah buat kami....

Harapan saya, mak, abah, mak mentua, abah mentua, adik-adik saya, adik-adik ipar saya, rakan-rakan saya, dan pembaca blog saya sentiasa mendoakan agar suatu hari nanti Allah akan memakbulkan doa kitorang...

Kepada mereka yang selalu menyoal saya "bila nak dapat anak" jawapan tu tak bocor lagi, Allah simpan sebaiknya... Yang saya tahu, sememangnya ada hikmah di sebalik semua ini...

Jadi bagi mengelakkan saya dari terus berfikir yang boleh membuatkan saya bersedih, maka saya pun membuatlah post yang happening... yang gumbira-gumbira... yang menggumukkan... hahahahaha... Apapun saya harap post2 saya tu sedikit sebanyak dapat membantu mereka yang mencari info yang seangkatan dengan entry dalam blog saya.. Saya akhiri celoteh saya dengan serangkap pantun... ececeh...

Jalan-jalan di tepi paya,
Sambil mengutip si daun pandan,
Bila membaca di blog saya,
Ambil yang baik jadikan teladan....

Manis sidara berbaju kebaya,
Bermain selut mencari lokan,
Bila membaca di blog saya,
Apa yang buruk sila buangkan... 

No comments: