Wednesday, January 19, 2011

.:Movie Time ~ Khurafat:.

Semalam saya dan hubby meronda-ronda Ipoh (5 kali seminggu)... Hehehhe... Almaklumla... Kitorang nikan almost in honeymoon mood... Sebenarnya niat asal adalah nak melunaskan tekak my hubby yang mengidamkan domino's... Dijadikan cerita, sayalah yang kene belanja makan sebab Hubby telah berjaya menyelamatkan setongkol emas yang saya paki di jari manis daripada selamat di dalam lubang tandas.. huhuhuhu... Terima kasih tak terhingga buat suamiku tercinta ini... hahahahaha...


Okla... Lepas tu tempat biasa yang wajib pergi ialah Jusco...  Sebab Jusco jelah Shopping Mall yang best selain Ipoh Parade. Jalan punya jalan, hubby terjumpa ngan kawan dia yang baru je habis menonton wayang bertajuk "khurafat" tu... Kawan dia kata best cerita tu... Sebelum tu memang dah berangan dengan sorang office mate ni nak tengok "khurafat" yang digembar-gemburkan sebagai best...

So, kitorang yang telah 87.8% terpengaruh ni pun, belilah tiket (saya kene belanja, sebab peristiwa cincin)... kebetulan ada plak kan... waktu 9.50 pm. Kami pun tengok la.... Walamakkkkkkkkkk... Fuyooooooooooooo... Adusssssssss... Wargggghhhhhhh... Memang menakutkan cerita tu... Waktu tayangan taklah lama, lebih kurang sejam lebih sikit... Tapi saya rasa macam lama gila... Rasa nak keluar je... Memang seram cerita Syamsul Yusoff ni... good job...2 thumds up  untuk 1st filem seram dia...

Saya ni jenis yang kurang penakut, kalau tengok cerita hantu, boleh gelakkan lagi hantu yang keluar sebab rasa kelakar... Terutama Ju-on... hahahahha... Tapi cerita ni.. seriously menakutkan or lebih tepat banyak adengan yang memeranjatkan.... Lagi-lagi masa si Syamsul kendong mayat tu dlam hutan lepas kemalangan... huhuhuhuhu... Sebenarnya saya tak dapat nak menonton filem tu 100%, sebabnya lebih banyak menutup muka berbanding tengok .... hahahahaha... sebenarnya jalan cerita dia sangat ringkas.. tapi aksinya memang padat...

Tu pendapat saya, nak tau pendapat hubby saya... Maybe ni suara lelaki kot... "la... Nak takut apa... biasa je cerita tu... tak takut pun... Yang awak jerit-jerit ni kenapa?", huh... dia nak samakan dia dengan saya... mana boleh... Tak pela tu pendapat dia.. yang penting nak jerit jugak.. cover keseraman yang berlaku dalam diri...
Massage cerita tu... sangat simple, jangan melakukan benda-benda yang khurafat, yang bertentangan dengan agama islam... Akibatnya hidup tidak senang di dunia, kalau terlepas di dunia, pasti tidak akan senang di akhirat, kerana janji Allah itu pasti... Yang perlu kita percaya hanya 1 sahaja.. iaitu Allah s.a.w...

P/S: Cerita ni sekadar pandangan saya sebagai penonton.....

No comments: