Thursday, January 13, 2011

.:Gunung Lang, Perak:.

Salam semua...
Hari tukan saya dah masukkan entry pasal Kellie's Castle, ni adalah lawatan sekali dengan Kellie's Castle tu... Jalan-jalan cari ilham... wah! ilham konon! ilham apa pun tak tau... Pada hal, memang kejenye bejalan je. Tapi apa pun best jugak perak ni sebenornye, banyak tempat boleh tengok, pastu bolehla saya nak komen best ke tak best.



Secara umumnya, boleh dikatakan best, bagi mereka yang nak mencari kelainan, Gunung Lang ni ada sejarahnya sendiri, kiranya macam satu pulau, nak ke pulau satu lagi tu kenelah naik bot dalam RM 4... Pemandangan boleh tahan...

 

Hah! ni air terjun buatan kot rasanya, sebabnya, dia macam satu tunggul batu yang mempunyai air terjun.. Tak boleh mandi-manda ye kat sini, tempat orang yang bercintan-cintun bolehla.. (yg halal je yer...).


Tempat ni tak berapa ramai orang, tapi ada orang... Masa ni adalah satu pasangan pengantin yang buat photoshoot... Pada sesiapa yang sukakan gunung-ganang dan kehijauan alam, bolehlah datang sini.




Perwira gagah perkaasa yang tengah bercekak pinggang tu, bergambar dekat rumah 'akar', ni nama saya cipta sendiri... hahahaha... Sebabnya dalam pondok ni semua akar, daun-daun dia ada kat atas bumbung... Wirawati yang cute tu pulak, kat rumah kayu yang ada 2 -3 bijik kat kawasan gunung ni...


Ni salah satu menara yang ada kat kawasan gunung ni, sayangnya penyelenggaraannya sangat kurang, harap kerajaan negeri perak tidak mensia-siakan apa yang ada... Kepada pembaca, jomlah cuti-cuti malaysia di Perak, banyak tempat menarik (macam duta pelancongan negeri Perka je aku ni), nanti saya cerita lagi... Selamat berjalan!!!

No comments: